söndag 9 december 2012

Jalapeños – blommar och bär frukt i december!?!?!

Dessa vackra växter ville inte riktigt ta sig i somras. Jag planterade dem inomhus i maj tror jag. Planterade sedan ut dem i större kruka där de har stått hela sommaren och bara sett ledsna ut. Jag vet ju att chili och paprika är riktiga solälskare, så jag borde naturligtvis ha tagit in dem och låtit dem stå i fönstret istället. Det var ju inte mycket som ville växa i somras med tanke på allt regn, så jag fattar inte hur jag tänkte.

Jalapeñosarna togs in i september och har gått från små 15 cm höga stackare till dessa stora ståtliga växter. De blommar för fullt, men de flesta blommorna ramlar av. På den högra växten har det börja växa 2 jalapeños, men det är väl för mycket att hoppas på att få så många att man kan göra jalapeño poppers?