fredag 21 december 2012

Ätbara julklappar del IV - klappat och klart

Nu är jag helt klart med de ätbara julklapparna. Bara kvar att slå in allt som jag har pysslat med under veckan. Jag väljer gärna cellofanpåsar, så att man ser vad som väntar i påsen.

Chokladkakan inpackad och klar.
Denna tog mannen med sig som ge-bort present vid ett jul-knyt-kalas med jobbet.

Jag har gjort kanderade mandlar med chokladöverdrag. Mon Dieu vad gott!
Recept från Sèbastien Boudet kan du hitta här.

Svärmor har hjälpt mig skala drygt 4 kilo äpplen.
Tur att man har en svamptork.

Chokladpuckarna, något mer dekorerade än sist.

Arancini i småpåsar

 
Kanderade mandlar

Sèbastiens urgoda mandlar med chokladöverdrag.
Jag åt upp flera nävar medan jag packade, det går inte att hålla sig...

Torkade äppelskivor

Chokladpuckar

Julklappar och gå-bort presenter förberedda